معرفی کتاب آموزش بازار بورس

کتاب آموزش بازار بورس (از ثبت نام تا معامله) نوشته ی آیگین امیدی، ابتدا نحوه ورود به دنیای بورس را به شما آموزش می دهد سپس راه حل هایی در اختیارتان می گذارد که نه تنها ارزش پولتان را حفظ می کند بلکه باعث رشد تصاعدی آن نیز می شود. خرید و فروش در بازار بورس عملی است که به راحتی می توان در آن به سود رسید اما آسان تر از آن، می توان ضرر کرد و این مسئله باعدم رعایت حد ضرر به شما خیلی نزدیک است. اگر در یک معامله سود کردید، بهتر است بدانید که تا چه زمانی سهم را نگه می دارید و چه زمانی آن را می فروشید.

خواندن کتاب آموزش بازار بورس به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

اگر قصد ورود به دنیای بورس را دارید و اطلاعات زیادی از آن ندارید،این کتاب برای شما بسیار سودمند خواهد بود. بورس انرژی به عنوان یک بورس کالایی است که امکان انجام معاملات حامل های انرژی و اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای مذکور در آن وجود دارد. منظور از حامل های انرژی نفت، گاز، برق و سایر حاملهای انرژی است. بورس انرژی ایران در اسفند ماه سال ۹۱ و با هدف ایجاد بازاری شفاف، کارآمد، بانقدشوندگی و رقابت پذیری بالا، کشف قیمت منصفانه و انحصارزدایی در بازار معاملات بخش انرژی تشکیل شد.

خلاصه کتاب آموزش بازار بورس (از ثبت نام تامعامله)

بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس کشور برای عرضه محصولات نفت و مشتقات نفتی، برق، گاز طبیعی، زغال سنگ،حق آلودگی و سایر حامل های انرژی شکل گرفت. بورس انرژی دارای دو بازار فعال فیزیکی و مشتقه است که ویژگیهای این دو بازار ممکن است با هم متفاوت باشند. تفاوت مهم این دو بازار این است که در بازار فیزیکی کالاها مورد معامله قرار می گیرند ولی در بازار مشتقه، اوراق مبتنی برکالا معامله می شوند. مشتریان حقیقی در بازار فیزیکی امکان خرید ندارند و فقط در بازار مشتقه می توانند نسبت به خرید اوراق اقدام کنند. در معاملات این بازار ۱۰ یا ۲۰ درصد قیمت معامله به صورت پیش پرداخت از مشتری دریافت می شود و مابقی آن برای کالاهای داخلی تا ۳ روز کاری و برای کالاهای بازار بین الملل تا ۵ روز کاری بعد دریافت می شود.

 

نظر خود را ارسال کنید