آموزش کانسلیم

کانسليم (canslim)  یک استراتژی معاملاتی است که با استفاده از آن می توان سهام مستعد رشد در بازار را شناسایی و انتخاب نمود.‌ پس برای یادگیری این استراتژی  با ما همراه باشید؛
کاراصلی این سیستم شناسایی سهام هایی است که پتانسیل رشد بالایی دارند. استراتژی کانسلیم شامل بهره مندی از قوانین تجاری خاص در راستای تلاش برای خرید سهام، قبل از چند برابر شدن سود آن سهام و درعین حال محدود کردن ضرراست. دراین استراتژی هفت پارامتر مختلف مورد بررسی قرار می گیرد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت

1 . درآمد جاری ( C: Current earnings)

برای بررسی درآمد جاری آخرین سود سه ماه شرکت مدنظرمان را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر سود این سه ماه ۲۰% رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده باشد آنگاه این سهم گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است. .

2 .درآمدهای سالانه (A: Annual Earning)

' طبق روش کانسلیم، باید شرکتهایی را انتخاب نمایید که در سه سال گذشته درآمد سالانه آنها افزایش داشته باشد. بسته به موقعیت این میزان رشد متفاوت است اما به طوری کلی شرکتی مناسب سرمایه گذاری است که در آمد سالانه آن ۲۵% یا بیشتر رشد کرده باشد.

3.محصول، خدمات با مدیریت جدید(N: New Product, Service or management)

دراین بخش شرکت ها باید محصول، خدمات با مدیریت جدید داشته باشند تا از نظر روش کانسلیم در وضعیت مناسبی باشند. شرکت هایی که طرح توسعه داشته باشند یا به دلیل تغییر مدیریت استراتژی های شرکت تغییر کند.

۴. عرضه و تقاضا(S:Supply and demand)

نظريه عرضه و تقاضایکی از اجزای اساسی مالی و اقتصادی است. در این بخش سهامی مدنظر قرار می گیرند که عرضه آن ها محدود باشد.
شرکت هایی که میزان سهام کمتری دارند گزینه های مناسب تری هستند.

5.رهبر یا پپرو (L: Leader or Laggard)

در این بخش پیشرو بودن یا پیرو بودن یک شرکت در صنعتی که فعالیت می کند مدنظر است.

6.نهاد پشتیبان یا حامی (l: Institutional Sponsorship)

ششمین شرط در استراتژی کانسلیم بررسی سرمایه گذاران یا نهادهای پشتیبان آن سهم است. بررسی این مورد از آن جهت اهمیت دارد که افزایش قیمت سهم نیاز به پول زیاد دارد و تامین این پول توسط سرمایه گذاران و نهادهای پشتیبان امکان پذیر است.

7. جهت بازار (M: Market Direction)

آخرین معیاردرنظرگرفتن جهت کلی بازار است. اگر سهمی شش معیار قبلی را داشته باشد اما جهت بازار صعودی نباشد به احتمال زیاد معامله گر پول خود را از دست می دهد.
 
 
 
                                
                           
 
 
 

نظر خود را ارسال کنید