5 اصل مهم سواد مالی از دیدگاه اقتصادی

درک بودجه بندی

اینکه چه میزان درآمد دارید، اهمیتی ندارد بلکه مدیریت پول شما و بودجه بندی آن است که اهمیت دارد. بودجه بندی اولین قدم شما در جهت درک واقعی از مدیریت پول است. یکی از تکنیک های کاهش هزینه های غیرضروری، یادداشت کردن هزینه ها است. ا بدین گونه که هر کالایی که خریداری میکنید را به همراه هزینه ای که برای آن پرداخت کرده اید یادداشت کنید. به مرور متوجه می شوید که بسیاری از هزینه ها نباید انجام میشد و به راحتی میتوانید این هزینه ها را مدیریت کنید.

درک صرفه جویی و پس انداز

از خریدهای غیرضروری بپرهیزیم. تحقیقات نشان داده که خرید در هنگام گرسنگی یا بعد از ساعت کاری، به علت کسب آرامش و خستگی معمولا غیرضروری هستند. برای جلوگیری از آن هنگام خرید وجه نقد پرداخت کنید چرا که از نظر بار ذهنی، بیشتر متوجه از دست دادن پول خود میشوید یا با توجه به بیماری ها و تأکید بر پرداخت آنلاین نسبت به ثبت لحظه ای هزینه خود اقدام کنید. ا

ایمنی و مشکلات سرقت اطلاعات

ازآنجاکه همه چیز دیجیتالی است و امکان سرقت اطلاعات مالی شما بیشتر است، درک این مفهوم، همراه با اقدامات پیشگیرانه، مانند محافظت از رمز عبور و محدود کردن میزان اطلاعاتی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته میشود، میتواند کلید حفظ حساب های شما باشد یا برعکس میتواند به ویرانی مالی منجر شود. برای جلوگیری از تهدیدهای موجود، مهم است که از وضعیت مالی خود به بهترین شکل محافظت کنید.

درک نرخ بهره

چگونه با پایین ترین نرخ بهره وام بگیریم؟ باتوجه به اینکه برخی از بانکها نرخ بهره کمتری دارند ولی مقداری از پول شما را بلوکه میکنند در حقیقت با نرخ بهره بالای بانکهای دیگر تفاوتی ندارد. ا چگونه بدهی های خود را با عادات بازپرداخت مسئولانه حفظ کنیم، از وامی که گرفته ایم چگونه استفاده کنیم تا بتوانیم هزینه های بهره را پوشش دهیم؟ عده ای وام دریافت میکنند تا هزینه های روزمره خود را پوشش دهند و یا برای رفاه بیشتر وسیله نقلیه خریداری میکنند که انجام این کارها اشتباه می باشد.

 

 

نظر خود را ارسال کنید