راهنمای صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه

صندوق سرمایه گذاری «درآمد ثابت» نگین رفاه

به صندوق‌هایی «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» اطلاق می‌شود که دارایی آن‌ها در قالب سپرده‌های بانکی، گواهی سپرده بانکی، اوراق مشارکت و سهام و سایر اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌شود.
صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه یک صندوق درآمد ثابت است؛ اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک ممکن هستید گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست.

مزیت صندوق

  1. محاسبه روزشمار
  2. عدم دریافت کارمزد از مشتری
  3. بدون محدودیت زمانی در هنگام ابطال
سود صندوق نگین به صورت روزشمار محاسبه می‌شود و در ابتدای روز کاری هر ماه، سود به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌گردد (به جز اسفند ماه که در 25ام واریز می‌گردد).

سهولت سرمایه‌گذاری:ثبت نام و سرمایه گذاری کاملا غیرحضوری

به منظور ثبت نام و سرمایه گذاری در صندوق نگین رفاه تمامی مراحل به صورت غیر حضوری و از طریق وب‌سایت انجام می پذیرد تنها کافی است یک شماره حساب بانک رفاه کارگران داشته باشید. (شرح در ادامه راهنما)

ارتباط صندوق نگین و بانک رفاه کارگران

موسس صندوق نگین رفاه بانک رفاه کارگران است؛ همچنین مدیریت صندوق نگین رفاه بر عهده شرکت کارگزاری بانک رفاه است این کارگزاری یکی از شرکت های تابعه بانک رفاه کارگران است که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند.
 
  • واحد: کمترین میزان سرمایه گذاری در صندوق یک واحد است؛ به عنوان مثال در تاریخ 1401/03/03 قیمت صدور هر واحد 1,203,322 ریال بوده است. سرمایه گذاری در صندوق ضریبی از واحد است.
  • صدور: به فرآیند واریز وجه و درخواست خرید تعداد مشخصی واحد گفته میشود.
  • ابطال: هر زمان مشتری درخواست بازپرداخت پول سرمایه گذاری شده را داشته باشد، اصطلاحاً درخواست ابطال واحد کرده است.
  • NAV (Net Asset Value): نشان دهنده خالص ارزش دارایی هر یک از واحد های صندوق است و در پایان هر روز کاری مشخص می‌شود.

 

ثبت نام در صندوق

از کجا شروع کنم؟

اگر انتخاب شما برای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری نگین رفاه است، اولین توصیه ما به شما سرمایه‌گذاران محترم مطالعه امیدنامه و اساسنامه صندوق است که می‌توانید با مراجعه به تارنمای صندوق به نشانی (www.nrfund.ir) و منوی درباره صندوق به آن ها دسترسی پیدا کنید.

همچنین به منظور آشنایی با فرآیند صدور و ابطال اینترنتی حتماً راهنمای مربوطه را مطالعه کنید، این راهنما در آدرس زیر در دسترس است:

 پنل بالایی وب‌سایت صندوق ----> راهنمای صدور و ابطال اینترنتی

چگونه می توانم در صندوق سرمایه گذاری کنم؟

الف) ثبت نام آنلاین(غیرحضوری):

سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به تارنمای صندوق (www.nrfund.ir) و با استفاده از گزینه "ثبت نام"، اقدام به تکمیل اطلاعات فردی، بانکی (فقط حساب بانک رفاه کارگران) خود نمایند. به یاد داشته باشید حتما باید ثبت نام و احراز هویت سجام انجام گیرد . جهت راهنما و ثبت نام و احراز هویت سجام اینجا کلیک کنید. در پایان هر روز کاری، استعلام، احراز هویت و تایید اطلاعات بارگذاری شده در پروفایل شخصی سرمایه‌گذار توسط مدیر صندوق به شکل غیرحضوری انجام می‌شود، روز کاری بعد از ثبت نام، سرمایه‌گذاران می‌توانند از مسیر زیر نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند:
گزینه "ورود" سپس گزینه" فراموشی رمز عبور " را انتخاب کرده پس از آن گزینه " بازیابی کلمه عبور با استفاده از شماره تلفن همراه" را انتخاب نمایید. پس از انجام مراحل ذکر شده شماره ملی خود را وارد نمایید و کد تایید ارسال شده به تلفن همراه خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و به مرحله بعد بروید. در این مرحله نام کاربری شما نمایان شده و خودتان می بایست با استفاده از نکات امنیتی رمز عبور برای خود تعریف نمایید.
 

  1.  سرمایه‌گذاران حقیقی خارجی لازم است تا علاوه بر داشتن کد فراگیر اتباع خارجی، تصویر مجوز سرمایه گذاری و گذرنامه خود را نیز طی فرآیند ثبت نام و در قسمت اطلاعات فردی بارگذاری نمایند.
  2.  برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که مایل به ثبت نام و سرمایه‌گذاری در صندوق به صورت غیرحضوری و از طریق تارنمای صندوق می‌باشند، دارا بودن حساب در بانک رفاه کارگران الزامی می‌باشد.

 

ب) ثبت نام حضوری:

آن دسته از سرمایه گذارانی که مایل به ثبت نام حضوری می باشند می توانند با مراجعه به واحد پذیرش صندوق به نشانی تهران- شهرک غرب - بلوار دادمان - خیابان فخار مقدم- نبش بوستان دوم غربی - پلاک 2.2 - طبقه اول یا هر یک از شعب صندوق اقدام به ثبت نام حضوری نمایند.                                               

سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به تارنمای صندوق و مسیر زیر نیز به لیست شعب دسترسی یابند :
ارتباط با صندوق  ---->  شعبه های صندوق

 

پس از ثبت نام چگونه نام کاربری و رمز عبور تهیه کنم؟

سرمایه گذار محترم، شما می توانید روز کاری بعد از ثبت نام  به تارنمای صندوق (www.nrfund.ir)مراجعه کرده و از طریق بخش "ورود" گزینه" فراموشی رمز عبور " را انتخاب کرده سپس گزینه " بازیابی کلمه عبور با استفاده از شماره تلفن همراه" را انتخاب نمایید.
پس از انجام مراحل ذکر شده شماره ملی خود را وارد نمایید و کد تایید ارسال شده به تلفن همراه خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و به مرحله بعد بروید. در این مرحله نام کاربری شما نمایان شده و خودتان می بایست با استفاده از نکات امنیتی کلمه عبور برای خود تعریف نمایید.
 

واریز وجه و درخواست صدور

آیا صندوق درگاه پرداخت آنی دارد؟

بله، سرمایه گذاران می توانند از درگاه پرداخت آنی صندوق جهت واریز وجه تا سقف اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید(در حال حاضر هرکارت 500 میلیون ریال در شبانه روز). لازم به ذکر است تسویه وجوه از طریق سامانه شاپرک با یک روز تاخیر صورت می‌گیرد بنابراین صدور واحد از طریق درگاه پرداخت با یک روز تاخیر انجام می‌شود.

از کدام شماره حساب جهت واریز مبلغ سرمایه گذاری استفاده کنم؟

جهت واریز مبالغ بالای 500 میلیون ریال بایستی وجه به حساب زیر واریز گردد؛ توجه نمایید که حساب صندوق شناسه دار بوده و هنگام واریز از "کد ملی" خود به عنوان شناسه واریز استفاده نمایید، درصورت عدم ثبت  شناسه واریز، مبلغ واریز به حساب سرمایه گذار عودت می گردد.

شماره حساب صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه

 

آیا امکان استفاده از پایا یا ساتنا به منظور واریز وجه وجود دارد؟

بله؛ اما توجه داشته باشید به دلیل شناسه‌دار بودن حساب حتماً کد ملی را به عنوان شناسه واریز وارد کنید.

آیا پس از واریز وجه به حساب صندوق نیاز به بارگذاری فیش واریزی در پروفایل من می باشد؟

بله، سرمایه گذاران محترم موظفند پس از واریز وجه به حساب اعلامی صندوق (به پاسخ سوال قبل مراجعه شود)، علاوه بر ثبت شماره فیش یا شماره پیگیری واریز، اقدام به بارگذاری تصویر فیش واریزی نمایند.

صدور یا ابطال واحدهای سرمایه گذاری من با چه نرخی انجام می‌پذیرد؟

صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری با نرخ خالص ارزش دارایی هر واحد سرمایه گذاری (NAV) روز درخواست  صورت می‌پذیرد که این نرخ در روز کاری بعد از درخواست محاسبه می‌گردد.
در صورت واریز از طریق درگاه پرداخت آنی، به دلیل تسویه سیستم بانکی که با یک روز تاخیر انجام می‌شود به مراحل فوق یک روز اضافه می‌گردد.

مشاهده نرخ صدور و ابطال

  • مثال واریز با فیش: فردی وجه خود را از طریق فیش بانکی به حساب صندوق در تاریخ 1400/02/07 واریز کرده است، درخواست وی روز کاری بعد یعنی 1400/02/08 تایید می‌گردد اما نرخ تایید، قیمت صندوق در روز 1400/02/07 است.
  • مثال واریز آنی: فردی وجه خود را از طریق درگاه آنی به حساب صندوق در تاریخ 1400/02/07 واریز کرده است، درخواست وی 2 روز کاری بعد یعنی 1400/02/09 تایید می‌گردد و نرخ تایید، قیمت صندوق در روز 1400/2/08 است.
  • روزهای کاری صندوق شنبه تا چهارشنبه، 8 الی 17 می باشد. بدیهی است درخواست صدور یا ابطال در روزهای غیر کاری یا تعطیل رسمی، به مثابه ثبت درخواست مربوطه در اولین روز کاری پس از آن می باشد.

چه زمانی مطمئن شوم درخواست من به صندوق رسیده و در فرآیند صدور قرار گرفته‌است؟

اگر در لیست درخواست‌های خود وضعیت انتظار را مشاهده کردید یعنی درخواست شما به سیستم صندوق رسیده و پس از طی فرآیند به صورت خودکار برای شما صدور انجام می‌گردد. همانند تصویر زیر:
صندوق سرمایه گذاری نگین رفاه
منظور از واریزی بابت " تتمه صدور واحدهای سرمایه گذاری " چیست؟

پس از تعیین نرخ صدور هر واحد سرمایه گذاری، مابه التفاوت مبلغ واریزی سرمایه‌گذار با مجموع مبلغ واحدهای سرمایه‌گذاری صادرشده، که پایین‌تر از نرخ صدور یک واحد سرمایه گذاری باشد حداکثر ظرف 2 روز کاری از تاریخ درخواست به حساب سرمایه‌گذار برگشت داده می‌شود.

پرداخت سود و درخواست ابطال

پرداخت سود صندوق در چه مقاطع زمانی صورت می پذیرد؟

سود صندوق به صورت روزشمار به صورت ماهانه و در اولین روز کاری هر ماه به شماره حساب اعلامی سرمایه گذاران طی فرآیند ثبت نام واریز می‌گردد. سود اسفند ماه در 25ام پرداخت می‌گردد و مابقی سود اسفند همراه با سود فروردین پرداخت می‌شود.

آیا ممکن است سود صندوق بیشتر از سپرده بانکی گردد؟

بله؛ تمامی سود صندوق برای سرمایه‌گذاران است و صندوق ملزم به پرداخت سود مازاد به مشتریان خود می‌باشد.

پس از ابطال واحدهای سرمایه گذاری، چند روز بعد می توانم وجه حاصل از آن را دریافت کنم؟

واریز وجه حاصل از ابطال واحدهای سرمایه گذاری صندوق، پس از محاسبه NAV (خالص ارزش دارایی ها) صندوق در روز کاری بعد از درخواست انجام می‌شود.

آیا جهت صدور یا ابطال واحدهای سرمایه گذاری ، کارمزدی از مشتری دریافت می شود؟

خیر، سرمایه گذاران بابت صدور یا ابطال واحدهای سرمایه گذاری کارمزدی به صندوق پرداخت نمی کنند.

آیا در صورت ابطال واحدهای سرمایه گذاری در صندوق ، مشمول جریمه می شوم؟

خیر، سرمایه گذاران محترم می توانند بدون محدودیت زمانی و کسر جریمه، اقدام به ابطال واحدهای سرمایه گذاری خود نمایند؛ اما توصیه می‌گردد برای آنکه از محل تفاوت نرخ صدور و ابطالشان متوجه زیان نشوند، پس از حداقل 7 روز کاری اقدام به درخواست ابطال واحدهای خود نمایند.
همچنین نرخ پیش بینی موضوع بند 4-2 در امیدنامه صرفاً شامل سرمایه گذارانی می شود که از تاریخ سرمایه گذاری آن ها در صندوق حداقل 30 روز گذشته باشد و چنانچه سرمایه گذار قبل از گذشت مدت مذکور، تصمیم به خروج از صندوق بگیرد، صرفاً سهم وی از دارایی های صندوق به وی پرداخت می شود.

چگونه می توانم به سوابق عملکرد صندوق دسترسی داشته باشم؟

سرمایه گذاران می توانند از طریق مراجعه به تارنمای صندوق (www.nrfund.ir) سوابق عملکرد صندوق از جمله سوابق قیمت دارایی ها، ترکیب و خالص ارزش دارایی‌های صندوق را مشاهده نمایند.

چگونه می توانم عملکرد صندوق را با عملکرد صندوق های مشابه مقایسه کنم؟

سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق مراجعه به تارنمای مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران به نشانی www.fipiran.com عملکرد صندوق در بازه های زمانی مختلف را با عملکرد سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت مقایسه نمایند.
 

نظر خود را ارسال کنید